İSTANBUL (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbulu bir baştan başka başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla donatma çalışmalarına son yıllarda büyük bir sürat kazandırdıklarını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’da yapımını tamamlayarak İstanbulluların hizmetine sundukları metro çizgilerinin toplamda 147,7 kilometreyi bulduğunu açıklayan Bakan Uraloğlu, İstanbul’un toplam raylı sistem ağı şu anda 348 kilometreye ulaşmış durumda ve bu sınırların neredeyse yarısını Bakanlığın hizmete aldığını, yalnızca bu yılın birinci çeyreği içerisinde, Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Sınırı’nı, Gayrettepe- Kağıthane Metro Sınırı’nı, Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro Hattını ve Sirkeci- Kazlıçeşme Raylı Sistem sınırını hizmete açtık. İstanbullu vatandaşlarımız da bu sınırlara büyük ilgi gösterdiğini söyledi.
9 GÜNDE 359 BİN YOLCU KULLANDI
Bakan Uraloğlu, 29 Ocak 2024 tarihinde hizmete açılan Gayrettepe- Kağıthane Metrosunun bir buçuk aydan biraz daha uzun bir müddette 278 bin 127 yolcu taşıdığını belirterek, 26 Şubat 2024 tarihinde açılan Sirkeci- Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattının ise bir aydan kısa müddette 260 bin 408 yolcu tarafından kullanıldığını bildirdi. Bakan Uraloğlu, 10 Mart 2024 tarihinde hizmete açtığımız Bakırköy- Kirazlı Metro Sınırı ise yalnızca 9 günde 359 bin 226 yolcu tarafından kullanıldı.
Bakan Uraloğlu, Marmaray, Levent-Hisarüstü Metrosu, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu üzere İstanbulda 7 adet farklı metro çizgisini hizmete aldıklarını ve projelere dur durak demeden devam ettiklerini vurguladı.
İstanbul için yapılan çalışmaların hızlanarak artacağını belirten Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak yapılan çalışmalar sonucunda İstanbul’un toplamda 1004 kilometre metro sınırına muhtaçlığı olduğunun da altını çizerek, “Her vakit lisana getirdiğimiz üzere İstanbulun ulaşım sıkıntısını artık yüzeyden çözmek mümkün değil. İstanbulun metrolara muhtaçlığı var. Yani yeraltına inmemiz yeni metro sınırları yapmamız lazım. Bakanlığımızın üretimi devam eden projeleri bittiğinde İstanbulun raylı sistem uzunluğunun 394,2 kilometreye çıkacağı düşünüldüğünde demek ki daha 600 kilometrenin üzerinde bir metro sınırı daha yapılması gerekiyor” diye konuştu.